Tuesday, June 06, 2017

Truest statement of the week

The Intercept was funded with some $50 million from Omidyar. It first hires were Greenwald, Jeremy Scahill and Laura Poitras - all involved in publishing the Snowden papers and other leaks. Its first piece was based on documents from the leaked the NSA stack. It has since published on this or that but not in a regular media way.  The Intercept pieces are usually heavily editorialized and tend to have a mainstream "liberal" to libertarian slant. Some were highly partisan anti-Syrian/pro-regime change propaganda. The website seems to have no regular publishing schedule at all. Between one and five piece per day get pushed out, only few of them make public waves. Some of its later prominent hires (Ken Silverstein, Matt Taibbi) soon left and alleged that the place was run in a chaotic atmosphere and with improper and highly politicized editing. Despite its rich backing and allegedly high pay for its main journalists (Greenwald is said to receive between 250k and 1 million per year) the Intercept is begging for reader donations.

--  Moon of Alabama, "NSA 'Intelligence Report' Does NOT Show 'Russia Executed A Cyber Attack" (INFORMATION CLEARING HOUSE).

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported License.
Poll1 { display:none; }